Положення про дистанційне навчання


ПОЛОЖЕННЯ
про дистанційне навчання
І. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає основні засади організації та запровадження дистанційного навчання в закладі дошкільної освіти №6 «Казочка».
1.2. Під дистанційним навчанням розуміється індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу (педагоги, батьки, вихованці) у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.
1.3. Враховуючи вікову категорію здобувачів освіти у закладі дошкільної освіти, комунікація з дітьми відбувається опосередковано з безпосереднім активним залученням батьків вихованців.
1.4. Технології дистанційного навчання використовуються ЗДО при проведенні занять через мережу Інтернет під час карантину.
1.5. Метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, за програмами, якими користується заклад дошкільної освіти за  рішенням педагогічної ради.
1.6 Завданням дистанційного навчання є забезпечення вихованцями можливості реалізації конституційного права на здобуття освіти незалежно від статі, раси, національності, соціального і майнового стану, стану здоров’я, місця проживання відповідно до їх здібностей.
1.7. У цьому Положенні терміни і поняття вживаються у таких значеннях:
асинхронний режим - взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники взаємодіють між собою із затримкою у часі, застосовуючи при цьому електронну пошту, соціальні мережі, віртуальний кабінет тощо;
веб-ресурси навчально-методичного характеру, необхідних для засвоєння навчальних програм, які доступні через Інтернет (локальну мережу) за допомогою веб-браузера та/або інших доступних користувачеві програмних засобів;
веб-середовище дистанційного навчання - системно організована сукупність веб-ресурсів, програмного забезпечення управління веб-ресурсами, засобів взаємодії суб’єктів дистанційного навчання та управління дистанційним навчанням;
дистанційна форма навчання - форма організації навчального процесу у закладі дошкільної освіти, яка забезпечує реалізацію дистанційного навчання;
інформаційно-комунікаційні технології дистанційного навчання - технології створення, накопичення, зберігання та доступу до веб-ресурсів (електронних ресурсів) навчально-дидактичних матеріалів, а також забезпечення організації і супроводу навчального процесу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та засобів інформаційно-комунікаційного зв’язку, у тому числі Інтернету;
психолого-педагогічні технології дистанційного навчання - система засобів, прийомів, кроків, послідовне здійснення яких забезпечує виконання завдань навчання, виховання і розвитку особистості;
синхронний режим - взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої всі учасники одночасно перебувають у веб-середовищі дистанційного навчання (чат, відеоконференції, соціальні мережі тощо);
система управління веб-ресурсами навчальних дисциплін (програм) - програмне забезпечення для створення, збереження, накопичення та передачі веб-ресурсів, а також для забезпечення авторизованого доступу суб’єктів дистанційного навчання до цих веб-ресурсів;
система управління дистанційним навчанням - програмне забезпечення, призначене для організації навчального процесу та контролю за навчанням через Інтернет та/або локальну мережу;
суб’єкти дистанційного навчання - особи, які навчаються (вихованець, батьки вихованців), та особи, які забезпечують навчальний процес за дистанційною формою навчання (педагогічні працівники, методист тощо);
технології дистанційного навчання - комплекс освітніх технологій, включаючи психолого-педагогічні та інформаційно-комунікаційні, що надають можливість реалізувати процес дистанційного навчання у закладі дошкільної освіти.

ІІ. Реалізація дистанційного навчання
2.1. Дистанційне навчання реалізовується шляхом:
застосування дистанційної форми як окремої форми навчання;
використання технологій дистанційного навчання для забезпечення навчання в різних формах.
2.2. Запровадження дистанційної форми навчання у ЗДО можливе за погодженням з МОН України.
Дистанційна форма навчання у ЗДО запроваджується відповідно до наказу управління освіти Жмеринської ОТГ.
2.3. Дистанційне навчання організовується відповідно до річного плану роботи закладу на навчальний рік, що затверджуються наказом директора ЗДО.
2.4. Строк навчання вихованців за дистанційною формою встановлюється ЗДО, у відповідності до рішень управління освіти Жмеринської ОТГ.
2.5. Веб-ресурси, що використовуються у ЗДО для забезпечення навчального процесу за дистанційною формою навчання, мають бути рекомендованими управлінням освіти Жмеринської ОТГ.

ІІІ. Особливості організації навчального процесу за дистанційною формою навчання
3.1. Навчальний процес за дистанційною формою навчання здійснюється у таких формах: самостійна робота; навчальні заняття; ігрова діяльність.
3.2. Основними видами навчальних завдань за дистанційною формою навчання є: заняття, посилання на навчально-розвивальний веб-ресурс, консультації та інші.
3.3. Навчальна робота проводиться з вихованцями дистанційно у асинхронному режимі відповідно до о плану.
3.4. Отримання навчальних матеріалів, спілкування між суб’єктами дистанційного навчання, що проводяться дистанційно, забезпечується передачею відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації у синхронному або асинхронному режимі.

ІV.  Забезпечення дистанційного навчання
5.1. Методичне забезпечення дистанційного навчання включає:
методичні рекомендації щодо використання педагогічно-психологічних та інформаційно-комунікаційних технологій дистанційного навчання;
5.2. Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти повинні підвищувати свою кваліфікацію щодо організації та володіння технологіями дистанційного навчання .
5.3. Системотехнічне забезпечення дистанційного навчання включає:
апаратні засоби (персональні комп’ютери, мережеве обладнання, джерела безперебійного живлення, сервери, обладнання для відеоконференц-зв’язку тощо), що забезпечують використання веб-ресурсів навчального призначення, управління навчальним процесом та необхідні види навчальної взаємодії між суб’єктами дистанційного навчання у синхронному і асинхронному режимах;
інформаційно-комунікаційне забезпечення із пропускною здатністю каналів, що надає всім суб’єктам дистанційного навчання навчального закладу цілодобовий доступ до веб-ресурсів і веб-сервісів для реалізації навчального процесу у синхронному та асинхронному режимах;
веб-ресурси, що необхідні для забезпечення дистанційного навчання, можуть містити:
методичні рекомендації щодо їх використання, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо;
документи планування навчального процесу (індивідуальні плани, розклади занять тощо);
мультимедійні матеріали;
посилання на дидактичні матеріали;
посилання на творчі практичні завдання;
посилання на завдання фізичного та музичного розвитку;
інші ресурси навчального призначення.
Для забезпечення дистанційного навчання вихованців закладу дошкільної навчальної освіти заклад може створювати власні веб-ресурси або використовувати інші веб-ресурси, що підлягають перевірці у цьому навчальному закладі.




       


  Директор ДНЗ №6  «Казочка»                                 Тарадович Л.Л.










Немає коментарів:

Дописати коментар

Наша сторінка facebook, де публікується актуальна інформація