Методична робота закладу
у 2022/2023 н.р.
Організація освітньої діяльності
в ЗДО №6 «Казочка» в 2022-2023 навчальному році здійснювалась відповідно до
Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положення Національної
доктрини розвитку освіти, Базового компоненту дошкільної освіти в Україні,
чинних комплексних програмам, Концепції національно-патріотичного
виховання, власного Статуту, Указу
Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», листом МОН №
1/6887-22 від 22.06.2022 «Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та
захисту прав їх працівників», листа МОН України « Інструктивно - методичні
рекомендації «Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2022
- 2023 н. р.» від 27.07.2022 р. №1/8504-22, наказу МОН № 527 від 06.06.2022
року «Про деякі питання національно – патріотичного виховання в закладах освіти
України», річного плану роботи і була спрямована на забезпечення гармонійного
розвитку особистості дитини, її фізичного і психічного здоров'я.
ЗДО №6 «Казочка» керується у
своїй роботі новим Базовим компонентом дошкільної освіти (прийнятим у січні 2021
року),Освітньою програмою для дітей від двох до семи років «Дитина».
Педагогічний колектив з метою
удосконалення освітньо-виховного процесу використовував спеціалізовані програми,
альтернативні методики та технології, а саме:
Технологію розвитку творчої
особистості (ТРВЗ) (середня «А», старша «Б»);
Складання описових розповідей за
картками-схемами К. Крутій. (всі педагоги);
Методика розвитку творчих
здібностей на заняттях з малювання, Л. Шульга (середня
«А»);
Виховуємо з любов’ю ,
В. Сухомлинський (середня «Б»,).
За методикою М.Монтессорі
(I молодша).
Впроваджуючи інноваційні технології
в практику роботи з дітьми педагоги працювали над такими
парціальними програмами:
Цікаві шашки (програма та метод.
рекомендації з навчання дітей ст. д/в гри в шашки );
«Україна-моя Батьківщина»,
програма національно-патріотичного виховання дітей д/в .
«Дитина у світі дорожнього
руху», програма з формування основ безпечної поведінки дітей д/в під
час дорожнього руху.
Інтерактивні бесіди для
дітей з 4-х до 9-ти років за програмою «Навчіть дитину захищатися»
Цюман Т.П., Нагула О.Л.
У зв’язку з
військовою агресією рф проти України, з метою збереження життя та здоров’я
учасників освітнього процесу, виконання освітньої програми 2022 – 2023 навчального
року освітній процес з дітьми дошкільного віку був організований в
дистанційному форматі з використанням платформи Zoom, VIBER тощо. Вихованці
та їх батьки під час днів відкритих дверей постійно
долучалися до флешмобів, майстер-класів, конкурсів.
Робота педагогічного колективу протягом 2022/2023 н.р. була сконцентрована навколо таких пріоритетних завдань:
1. Забезпечити психологічну безпеку та емоційне благополуччя учасників освітнього процесу шляхом використання методичного кейсу.
2. Формувати у дітей відчуття приналежності до своєї країни, завдяки їх участі у суспільно корисній справі громадянсько-патріотичного змісту.
3. Формування рухової та здоров’язбережувальної компетентностей
дошкільнят в системі взаємодії всіх компонентів.
Протягом навчального року всі
педагоги ЗДО постійно підвищували педагогічну майстерність, приймаючи участь у
роботі методичних об’єднань міста, педагогічних майстерень, приймали участь у
онлайн-конференціях, вебінарах, конкурсах. Форми роботи в зв’язку з воєнним станом переважно відбувалися в режимі
онлайн (платформа ZOOM).
Семінари-практикуми: «Стрес-менеджмент у
професійній діяльності педагогів», «Організовуємо освітню роботу з дітьми на основі
літературного тексту
Консультації
«Комунікативно - освітній простір ЗДО в умовах війни», «Володарі планів: якісний план – ефективний освітній процес»,
«Психологічне здоров’я педагога. Профілактика стресу»,
«Емоційний інтелект, як передумова розвитку особистості», «Розвиток емоційної сфери дошкільника», «Основні прийоми розв’язання конфлікту між дітьми, як запорука попередження булінгу в дитячому колективі», «Патріотичне виховання дошкільнят шляхом ігрової діяльності»,
«Теоретичні та практичні аспекти національно-патріотичного виховання в системі освітнього процесу сучасного дошкільного закладу», «Роль педагога в посиленні патріотичного виховання дошкільнят», «Освіта для сталого розвитку: переходимо на новий рівень», «Сенсорна інтеграція: як допомогти кожній дитині», «Математика в іграх», «STREM- освіта: математичні дослідження», «Фітбол-гімнастика, як сучасназдоров’язабезпечувальна технологія підвищення рухової активності», «Екологічна освіта дошкільників: ідеї з-за кордону», «Як організувати командну взаємодію дошкільників». Задля забезпечення комфортного мікроклімату у колективі щочетверга, для педагогів закладу, практичний психолог Свідер Ю.В. проводила психологічні п’ятихвилинки. На таких зустрічах обговорювалися питання та проблеми, які найбільш турбували педагогів. Серед них «Булінг у дитячому садку – міфи чи реальність?», «Стоп емоційному вигоранню», «Долаємо страхи за допомогою малюнка». Педагогічним колективом
закладу було переглянуто вебінари, відеозаписи занять, майстер-класів,
тренінгів, опрацьовано фахову літературу, більшість колег отримали сертифікати.
Діяльність за цим напрямом педагоги фіксували у щоденнику підвищення
кваліфікації, який ведуть відповідно до рішення педагогічної ради.
Безперервне
вдосконалення фахової освіти та кваліфікації педагогічних кадрів ЗДО відбувається
завдяки курсовій перепідготовці на базі КУ КВНЗ «Вінницька академія неперервної
освіти».
В 2022-2023
навчальному році було атестовано 4 педагогічнмх працівників: вихователь
Ціхоцька Н.В., (встановлено вищу кваліфікаційну категорію); вихователь
Білан Л.В., (підтвердили раніше встановлений 11 тарифний розряд);
інструктор з фізкультури Решетник О.С.,м(підтвердили раніше встановлений 9
тарифний розряд); практичний психолог Свідер Ю.В., (встановлено
I кваліфікаційну категорію). Атестація здійснювалася на основі комплексної
оцінки рівня кваліфікації, педагогічної майстерності, результатів педагогічної
діяльності педагогічних працівників шляхом проведення аналізу
освітньо-виховного процесу з урахуванням думки колег, батьків та адміністрації,
відвідування режимних процесів, переглядів відкритих занять, тощо. На
високому рівні було проведено
Тиждень педагогічної майстерності педагогами, які атестувалися.
Протягом 2022-2023 навчального
року з педагогічними працівниками було проведено педагогічні ради:
1. «Беремо педагогічний старт в умовах сьогодення» (настановча) «Психологічно безпечне освітнє середовище
як необхідна умова успішного розвитку та
соціалізації дитини»
2. «Патріотичне виховання дошкільнят
в умовах сьогодення»
3. «Формування рухової та здоров’язбережувальної компетентностей
дошкільнят в системі взаємодії всіх компонентів»
4. «Навчальний рік позаду: підсумки, проблеми, реалії»
(підсумкова).
Проведення педагогічних рад підпорядковувалося загально-педагогічним вимогам: колегіальності, гласності, демократичності, систематичності, наступності, перспективності. Перевага надавалась традиційним формам організації з елементами нетрадиційних форм роботи. Вихователі готували теоретико-практичні повідомлення на основі рекомендованої методичної літератури та власного досвіду.
В усіх вікових групах зібраний та систематизований матеріал з питань формування здорового способу життя дітей та їх батьків . Вихователі проводили онлайн-консультації для батьків та вакладали в вайбері цікавий матеріал на тему ЗСЖ.
В минулому 2022/2023 н.р. освітній процес носив науково-методичний та пошуковий характер. Відповідно до нормативних вимог велась вся ділова документація вихователів, музичного керівника, практичного психолога, вихователя-методиста, директора.
Навчання вихователя продовжується все життя. Сучасна парадигма освіти, застосування новітніх технологій потребує якісно нового підходу до підвищення фахової майстерності педагога. Це є головною проблемою, якій підпорядкована вся методична робота з педагогічним колективом ЗДО. Наскільки грамотно, науково обґрунтовано використовується моніторинг освітньої діяльності, здійснюється робота з педкадрами, настільки яскраво й ефективно простежується розвиток творчості вихователя.
Цікаво, весело та пізнавально було проведено консультацію та практичний майстер -клас для вихователів з метою «Впровадження інноваційних підходів у фізкультурно -оздоровчій роботі з дошкільниками, використовуючи елементи фітболу, петанку, флорболу, спортивного тимбілдінгу».
Форми методичної роботи, де домінує професійна творчість:
Серед організаційних форм
Немає коментарів:
Дописати коментар