Методична сторінка


Методична робота закладу

 у 2022/2023 н.р.

Організація освітньої діяльності в ЗДО №6 «Казочка» в 2022-2023 навчальному році здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положення Національної доктрини розвитку освіти, Базового компоненту дошкільної освіти в Україні, чинних комплексних програмам, Концепції національно-патріотичного виховання,  власного Статуту, Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», листом МОН № 1/6887-22 від 22.06.2022 «Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників», листа МОН України « Інструктивно - методичні рекомендації «Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2022 - 2023 н. р.» від 27.07.2022 р. №1/8504-22, наказу МОН № 527 від 06.06.2022 року «Про деякі питання національно – патріотичного виховання в закладах освіти України», річного плану роботи і була спрямована на забезпечення гармонійного розвитку особистості дитини, її фізичного і психічного здоров'я.

ЗДО №6 «Казочка» керується у своїй роботі новим Базовим компонентом дошкільної освіти (прийнятим у січні 2021 року),Освітньою програмою для дітей від двох до семи років «Дитина». Педагогічний колектив з метою удосконалення освітньо-виховного процесу використовував спеціалізовані програми, альтернативні методики та технології, а саме:

Технологію розвитку творчої особистості (ТРВЗ) (середня «А», старша «Б»);

Складання описових розповідей за картками-схемами К. Крутій. (всі педагоги);

Методика розвитку творчих  здібностей на заняттях з малювання, Л. Шульга    (середня «А»);

Виховуємо з любов’ю , В. Сухомлинський (середня «Б»,).

За методикою М.Монтессорі (I молодша).

Впроваджуючи інноваційні технології в практику роботи з дітьми педагоги працювали над такими парціальними програмами:


Цікаві шашки (програма та метод. рекомендації з навчання  дітей ст. д/в гри в шашки );

«Україна-моя Батьківщина», програма національно-патріотичного виховання  дітей д/в .

«Дитина у світі дорожнього руху», програма з формування основ безпечної поведінки дітей д/в під час дорожнього руху.

Інтерактивні бесіди для дітей з 4-х до 9-ти років за програмою «Навчіть дитину захищатися» Цюман Т.П., Нагула О.Л.

У зв’язку з військовою агресією рф проти України, з метою збереження життя та здоров’я учасників освітнього процесу, виконання освітньої програми 2022 – 2023 навчального року освітній процес з дітьми дошкільного віку був організований в дистанційному форматі з використанням платформи Zoom, VIBER тощо. Вихованці та їх батьки під час днів відкритих дверей постійно долучалися до флешмобів, майстер-класів, конкурсів.

  Робота педагогічного колективу протягом 2022/2023 н.р. була сконцентрована навколо таких пріоритетних завдань:

      1. Забезпечити психологічну безпеку та емоційне благополуччя учасників освітнього процесу шляхом використання методичного кейсу.
2. Формувати у дітей відчуття приналежності до своєї країни, завдяки їх участі у суспільно корисній справі громадянсько-патріотичного змісту.

3. Формування рухової та здоров’язбережувальної компетентностей дошкільнят в системі взаємодії всіх компонентів.

Протягом навчального року всі педагоги ЗДО постійно підвищували педагогічну майстерність, приймаючи участь у роботі методичних об’єднань міста, педагогічних майстерень, приймали участь у онлайн-конференціях, вебінарах, конкурсах. Форми роботи в зв’язку з  воєнним станом переважно відбувалися в режимі онлайн (платформа ZOOM).


З метою підвищення теоретичного рівня педагогів з різних галузей педагогіки, рівня їхньої поінформованості про педагогічні технології, а також для сприяння обміну досвідом протягом року  було  ряд заходів, а саме:

Семінари-практикуми: «Стрес-менеджмент у професійній діяльності педагогів», «Організовуємо освітню роботу з дітьми на основі літературного тексту

Консультації

 «Комунікативно - освітній простір ЗДО в умовах війни»,  «Володарі планів: якісний план – ефективний освітній процес», 

«Психологічне здоров’я педагога. Профілактика стресу», 

«Емоційний інтелект, як передумова розвитку особистості», «Розвиток емоційної сфери дошкільника», «Основні прийоми розв’язання конфлікту між дітьми, як запорука попередження булінгу в дитячому колективі», «Патріотичне виховання дошкільнят шляхом ігрової діяльності»,

 «Теоретичні та практичні аспекти національно-патріотичного виховання в системі освітнього процесу сучасного дошкільного закладу», «Роль педагога в посиленні патріотичного виховання дошкільнят», «Освіта для сталого розвитку: переходимо на новий рівень», «Сенсорна інтеграція: як допомогти кожній дитині», «Математика в іграх», «STREM- освіта: математичні дослідження», «Фітбол-гімнастика, як сучасназдоров’язабезпечувальна технологія підвищення рухової активності», «Екологічна освіта дошкільників: ідеї з-за кордону», «Як організувати командну взаємодію дошкільників».

      Задля забезпечення комфортного мікроклімату  у колективі щочетверга, для педагогів закладу, практичний психолог Свідер Ю.В. проводила психологічні п’ятихвилинки. На таких зустрічах обговорювалися питання та проблеми, які найбільш турбували  педагогів. Серед них «Булінг у дитячому садку – міфи чи реальність?», «Стоп емоційному вигоранню», «Долаємо страхи за допомогою малюнка».

         Педагогічним колективом закладу було переглянуто вебінари, відеозаписи занять, майстер-класів, тренінгів, опрацьовано фахову літературу, більшість колег отримали сертифікати. Діяльність за цим напрямом педагоги фіксували у щоденнику підвищення кваліфікації, який ведуть відповідно до рішення педагогічної ради.

 Безперервне вдосконалення фахової освіти та кваліфікації педагогічних кадрів ЗДО відбувається завдяки курсовій перепідготовці на базі КУ КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти».   

  В 2022-2023 навчальному році було атестовано 4 педагогічнмх працівників: вихователь Ціхоцька Н.В., (встановлено вищу кваліфікаційну категорію); вихователь Білан Л.В., (підтвердили раніше встановлений 11 тарифний розряд);  інструктор з фізкультури Решетник О.С.,м(підтвердили раніше встановлений 9 тарифний розряд);  практичний психолог Свідер Ю.В., (встановлено I кваліфікаційну категорію). Атестація здійснювалася на основі комплексної оцінки рівня кваліфікації, педагогічної майстерності, результатів педагогічної діяльності педагогічних працівників шляхом проведення аналізу освітньо-виховного процесу з урахуванням думки колег, батьків та адміністрації, відвідування режимних процесів, переглядів відкритих занять, тощо. На високому рівні було проведено Тиждень педагогічної майстерності педагогами, які атестувалися.

Протягом 2022-2023 навчального року з педагогічними працівниками було проведено педагогічні ради:

1. «Беремо педагогічний старт в умовах сьогодення» (настановча) «Психологічно безпечне освітнє середовище як необхідна умова успішного розвитку та соціалізації дитини»

2.  «Патріотичне виховання дошкільнят в умовах сьогодення»

3. «Формування рухової та здоров’язбережувальної компетентностей дошкільнят в системі взаємодії всіх компонентів»

4. «Навчальний рік позаду: підсумки, проблеми, реалії» (підсумкова).

Проведення педагогічних рад підпорядковувалося загально-педагогічним вимогам: колегіальності, гласності, демократичності, систематичності, наступності, перспективності. Перевага надавалась традиційним формам організації  з елементами нетрадиційних форм роботи. Вихователі готували теоретико-практичні  повідомлення на основі  рекомендованої методичної літератури та власного досвіду. 


 В усіх вікових групах зібраний та систематизований матеріал з питань формування здорового способу життя дітей та їх батьків . Вихователі проводили онлайн-консультації для батьків та вакладали в вайбері цікавий матеріал на тему ЗСЖ.

        В минулому 2022/2023 н.р. освітній процес носив науково-методичний та пошуковий характер. Відповідно до нормативних вимог велась вся ділова документація вихователів, музичного керівника, практичного психолога, вихователя-методиста, директора.

 




Методична панорама ЗДО 2020/2021н.р.

Навчання вихователя продовжується все життя. Сучасна парадигма освіти, застосування новітніх технологій потребує якісно нового підходу до підвищення фахової майстерності педагога. Це є головною проблемою, якій підпорядкована вся методична робота з педагогічним колективом ЗДО. Наскільки грамотно, науково обґрунтовано використовується моніторинг освітньої діяльності, здійснюється робота з педкадрами, настільки яскраво й ефективно простежується розвиток творчості вихователя.


Методична робота в сучасному дошкільному закладі – це цілісна система взаємопов’язаних заходів, яка ґрунтується на досягненнях психолого-педагогічної науки, передового педагогічного досвіду і спрямована на підвищення фахової майстерності педагогів, на розвиток творчого потенціалу кожного педагога, педагогічного колективу з метою підвищення ефективності освітнього процесу.


Пріоритетними напрямками вихователя-методиста в роботі з педагогами є:
- використання та впровадження інтерактивних форм методичної роботи;
- впровадження освітніх технологій, нових форми діяльності дошкільного закладу в умовах модернізації дошкільної освіти;
- використання інформаційно-комп'ютерних технологій в практиці роботи дошкільного закладу.
     Осередком здійснення освітнього процесу та роботи з педагогічними кадрами в дошкільному закладі є методичний кабінет.
      Головною метою діяльності методичного кабінету є навчально-методичне забезпечення педагогічного процесу в закладі, упровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду, інноваційних технологій, методичних та психолого-методичних досягнень освіти та підвищення кваліфікації педагогічних працівників. У методичному кабінеті матеріали систематизовані за розділами програми , розташовані для зручного використання, є методичні матеріали, матеріали з досвіду роботи вихователів. Вони ефективно використовуються педагогами під час освітнього процесу, для підвищення власної педагогічної майстерності. Як результат системної методичної роботи з кожним педагогічним працівником закладу прослідковується їх професійний ріст. Впроваджуючи інноваційні технології в практику роботи з дітьми, педагоги проводять тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані заняття в залежності від розділу програми, обраного напрямку, що забезпечує високу продуктивність діяльності дітей. 
    Аналіз роботи вихователів та діяльності дітей свідчать про те, що педагоги дошкільного закладу володіють ефективними засобами впливу на дітей, забезпечують розвивальний характер навчання, високий рівень розумової активності дітей, формування у них стійких навичок, умінь і знань.


    Враховуючи аналіз освітньо-виховної роботи, досягнення і перспективи розвитку, педагогічний колектив спрямовуватиме свою діяльність на розв’язання основних  пріоритетних завдань:  єдиної педагогічної проблеми:  «Професійна мобільність педагога в контексті сучасного освітнього простору».

1 Оптимізувати   розвивальне предметно-просторове  середовище в ЗДО з відповідними осередками для проведення організованої та самостійної діяльності дошкільнят.
2 Сучасні форми взаємодії з сім’ями вихованців у межах відкритого   освітнього простору засобами  ІКТ .    
3   Продовжити впроваджувати інноваційні технології у пізнавально- мовленнєвому розвитку дошкільників  (а саме ігрової технології «РЕБУС-МЕТОД» )

У цьому році в методичній роботі нашого освітнього закладу було проведенно «Аукціон педагогічних ідей» Впродовж тижня педагоги садочка старанно ділилися власним досвідом, як вони працювали над створенням предметно розвиваючого, сучасного, мобільного  середовища в усіх  вікових групах. 
Під час організації та проведення таких заходів, вихователь-методист створює у закладі єдиний методичний простір, у якому акумулює для педагогів нові знання, напрацьований досвід та інформацію щодо інновацій.  Перевагою такої форми роботи є те, що кожен член колективу отримує змогу не лише задовольнити свої професійні потреби та інтереси, а й продемонструвати власні інноваційні знахідки.

Освітній процес у закладі моделювався  справжньою палітрою педагогічних інноваційних методів і прийомів. Теми і види занять були різноманітні:
Група «Малятко» представили модель предметно ігрового сучасного середовища  за методикою М. Монтессорі…


Другою молодшою групою «Бджілки» було створено  «Куточок усамітнення» - з метою сформувати умови для розвитку емоційної сфери дошкільників , допомогти дітям адаптуватися до нових умов однолітків ,педагогів, попередити емоційне перенапруження вихованців ,створити у дитячому колективі позитивний мікроклімат . Важливою складовою такої зони відпочинку є її наповнення : ігри спрямовані на зняття психологічної напруги , дидактичний матеріал, ігри для підвищення настрою ( телефон, матеріали для розвитку і творчості, скринька побажань, фотоальбоми і т.д.) 




Вихователями середньої групи «Сонечко» було представлено пошуково дослідницьку лаболаторію «Ми дослідники ми винахідники». Розвивальне середовище для екологічного розвитку дошкільнят ,де діти вчаться аналізувати свої спостереження в природі , робити власні висновки про закономірності та взяємозв’язки . Дослідницька діяльність це важливий шлях до пізнання.


Вихователі групи «Капітошки» розвивають «Види театру»

З метою донести ,що кожний з видів театралізованої діяльності становить свої пріоритетні мовленнєві завдання.
Коли дитина переглядає виставу вона сприймає кращі зразки правильного літературного мовлення ,що сприяє розвитку та вдосконаленню власного зв’язного мовлення .
У театралізованій грі збагачується та активізується словник дітей ,формується вміння самостійно складати, створювати власний сюжет добирати належне мовленнєве оформлення для реалізації задуму ,ідеї.
Коли дитина переглядає виставу вона сприймає кращі зразки правильного літературного мовлення ,що сприяє розвитку та вдосконаленню власного зв’язного мовлення .
У театралізованій грі збагачується та активізується словник дітей, формується вміння самостійно складати ,створювати власний сюжет, добирати належне мовленнєве оформлення.


«Міні- маркет» функціонує у старшій групі «Метелики» обігрування сюжетно рольової гри з використанням одного з атрибутів Екосумок (екологічно чистого і безпечного продукту) з метою формування у дітей екологічної свідомості , навичок практичного життя готовності до взаємодії з навколишнім світом.

«Куточок логіки» розміщений у старшій групі «Дзвіночки» де присутнє навчання грі в шахи з метою ознайомити з прийомами , які сприяють формуванню навичок гри в шахи у дітей старшого дошкільного віку.



«Сучасні підходи до естетичного розвитку та виховання дітей дошкільного віку» створюється музичним керівником . 
Музичне мистецтво -один з наймогутніших засобів виховання ,за допомогою якого здійснюється формування особистості.
Майстер-класи «Музичні стаканчики «Золтан Кодай» та «Паперові імпровізації» наочно ознайомили з розвитком відчуття ритму ,слуху і тактильних відчутів людини .

Поза музикою такі технології покращують функціонування, сприйняття ,систему понять, рухові навички в продуктивність дітей у інших академічних областях.



Цікаво, весело та пізнавально було проведено консультацію та практичний майстер -клас для вихователів з метою «Впровадження інноваційних підходів у фізкультурно -оздоровчій роботі з дошкільниками, використовуючи елементи фітболу, петанку, флорболу, спортивного тимбілдінгу».





Предметні середовища спроектовані відповідно до програми розвитку і виховання дітей в дитячому садку, під девізом «Відчувати - Пізнавати - Творити». При створенні розвиваючого середовища кожен педагог установи враховує індивідуальні особливості розвитку кожного свого вихованця, потреби дитини, як у спільній діяльності, так і в індивідуальній, знають групу в цілому.

Педагоги кожен день активно працювали, задовольняли професійні та особистісні інтереси, обмінюватись досвідом, обговорювали проблеми, підтримували та надихали один одного.





Форми методичної робота з педагогічними кадрами:
         науково – практичні конференції;
         методичні наради;
         семінари (практикуми, тематичні, теоретико – практичні, психолого – педагогічні);
         методичні об'єднання педагогічних працівників


  

         Методичний аукціон;
         педагогічний клуб;
         день професійної майстерності;
         школа педагогічного досвіду;
майстер - клас




Форми методичної роботи, де домінує професійна творчість:







·           конкурси педагогічної майстерності;
            методичні, педагогічні ринги;
            ярмарки педагогічних технологій;
            фестивалі педагогічної творчості;
            аукціони, банки ідей;
            презентації ідей;
            панорами методичних знахідок;


 Серед організаційних форм
навчально-виховної роботи перевагу
надаємо організації тематичних та інтегрованих занять, екскурсій, свят.







«З родини йде життя людини» - мудро зауважує народна приказка.
Коли народжується  дитина, то в народі кажуть, що на небі в цей час зоря нова засяяла, а подружжя стало родиною. І тут на допомогу може прийти багатовіковий досвід родинного виховання, а в умовах суспільного виховання – вихователь.
        Одним із пріоритетів роботи нашого закладу –  відновлення народного виховання на засадах української етнопедагогіки з метою збереження нації, збагачення духовної єдності поколінь. Усе починається в дошкільному віці, саме в дитинстві формується уявлення про довкілля, накопичуються знання та закладаються основи духовності, моралі.

Пізнання Батьківщини починається з сім’ї, батьківської хати чи оселі, рідної домівки в місті.




Презентацція  родинних газет  в рамках семінару «Вровадження української етнопедагогіки в освітньо-виховний процес ЗДО»




Немає коментарів:

Дописати коментар

Наша сторінка facebook, де публікується актуальна інформація